miercuri, 15 ianuarie 2014

Apocalipsa la romani

Apocalipsa la romani

Intr-o tara prea furata
Tu vii sa ne spui ca noi,
Traim bine dintr-o data
Vai ne noi si de eroi

Nu poti sa spui ceva si apoi chemat la ordin sa o intorci. Spui apoi “regret”, ori nefericita. Si parca o luase bine! Naiv cum sunt, credeam ca a invatat ceva de dupa vara anului,  devenit apoi ordin europo-american 2012, iarna anului, tot, 2012, treaba cu pactul. Leul dambovitean devine “pisicutul” European. Unde un neamt apara firesc un alt neamt. Pe cale de consecinta vreau sa-mi explice cineva cum este cu deschiderea aceasta europeana? Suntem europeni doar prin pozitie geografica, gandire, nazuinte. Nu doream sa vad mai apoi cum altii ne accepta sa fim. Ce!? Ori reinventam geografia, istoria. Sa fim trecuti in Asia! Apoi daca tot suntem europeni, de ce bariere, mecanisme, limitari? Platesti partea ta europeana cinstit si primesti cat vor ei sa-ti dea. Una peste alta, abia faci o compensare, dat-primesti. Dai bani albi, buni, din sudoarea contribuabilului saracit extrem si primesti fonduri europene pentru imbuibarea clasei politice transpartinice. Construiesti ce nu-ti foloseste acum, pentru-ca, nu-i asa, doar acolo le sunt afacerile profitabile. Adica aceleasi investitii pe: sali de sport, borduri, parcuri inutile, partii, bazine, etc. Unde este cetateanul in ecuatie? La inceputul ei, adica la luat! Apoi un alt aspect. Deschiderea aceasta, transfrontaliera europeana, ajuta doar omul avut. Eu care nu am, desi ar fi trebuit sa am, privind tot la europenii unde fac si eu zice-se parte si poate as fi putut, nu ies, pentru-ca nu am cu ce? Apoi treaba cu Schengen. Asta ajuta doar schimburile comerciale de taxe, transport, liberschimb, mai exact banul. Ca nu-ti da voie sa fii, reflecta altceva!? A fi colonie este dealtfel dorit, impus. Si astfel tara supta timp de 24 de ani, mare, a 83-a din lume, cu 10% din suprafata arabila a Europei si a saptea ca suprafata din Europa dupa: Franta, Germania reunificata, Finlanda, Polonia, Italia, Regatul Unit, nu are cu ce sa-si intretina decent poporul. Oare cum cei sase de dinainte pot? Pentru-ca fac parte din “Poporul Suveran” am dreptul sa intreb, sa compar, sa vad. Adica vad lunar cum  patru cincimi din venit, mi se duc pe creditele luate lunar pentru utilitati si existenta. Ramane cincimea care tine doar  maxim o saptamana. Si iar refac cercul. La nesfarsit cat Bunul Dumnezeu ma tine! Si apoi de ce eu, tot popor, si tot suveran, care-si plateste constiincios darile, utilitatile, taxele , cogenerari, timbre verzi, inchirieri transport, accize, etc. in euro, suport exprimari nefericite care sensibilizeaza iute pietele, adica cursul valutar. Un cuvant nefericit imi arunca factura de astazi, luindu-mi painica zilnica. Pot eu asta explica copilului!?
Nu da Doamne Romanului cat poate duce! Ca duce!

Dar si cand n-o mai duce?