marți, 5 noiembrie 2013

Puterea rugaciunii inimii

Natura si genetica mi-au determinat ca antecedente  litiaza renala. Afectiunea a inceput acum 16-17 ani. Atunci dupa o suferinta de doi ani aveam sa dezvolt un calcul de aproximativ 14 mm. L-am spart cu unde de soc (ESWL, litotritie extracorporeala), in Spitalul Militar Central, sectia fondatorului de Urologie Militara, general doctor Bana. Asta dupa ce un profesor doctor roman dupa nume, seful clinicii urologice din Tg.Mures nu a vrut sa ma interneze. Eram imbracat in tinuta militara, asa m-a prins urgenta medicala, urinam sange curat si aveam alaturi de urografiile din mana, ecografia renala facuta in clinica lui pentru confirmarea calculului gigantic, iar in buzunarul de la veston 400 de marci germane. De atunci periodic “nasc”! Este cuvantul auzit in sectiile de Urologie la asistente. Cuvantul  spus de ele reflecta pe de o parte chinul femeiesc la nastere, pe de alta parte admiratia si pretuirea lor pentru durerea ta. Penultima piatra dureroasa, adica marisoara(calculii renali sunt foarte durerosi daca depasesc 3-4 mm., daca sunt mai mari de 8 mm., nu trec prin ureter, determina hidronefroza, solutia fiind doar interventia descrisa mai sus), am scos-o fiind in Spitalul Militar din Iasi, ajuns acolo din dorinta-mi de a fi ajutat de colegii medici, fiind invitat chiar de ei.Veti vedea si de ce!? Nu numai ca nu m-au ajutat, se pare ca zazania functiona impecabil in 2011, dar nu mi-au dat nici macar medicatie antialgica. Se pare ca numita “coplata” functiona bine inca de atunci, chiar si pentru colegii medici iesiti din activitatea activa. Rusinos!? Am scos-o singur sambata, aflat intr-un salon unde eram internat impreuna cu un pacient platitor din MAI, operat de hernie inghinala, iar duminica in fata sefului sectiei de chirurgie, care era de garda, am aratat-o si apoi i-am spus la revedere. Cu dorinta de a nu mai reveni vreodata in Dealul Copoului. Cea de acum a fost sa fie tot sambata(2-3.11.), dar noaptea. Durerea rau prevestitoare m-a trezit din somn. Stiam ce va urma. Durerea, colica renala, este specifica. Destul de intensa, in potcoava, abdominal inferior dar mai ales in spate, continua. Te obliga la o nerabdare chinuitoare. Te astepti sa cedeze cautand mereu o pozitie salvatoare. Nu trece, determinandu-ti dese transpiratii reci. Daca ramai asa psihic este inca bine. Daca trece din nerabdare in panica este de rau augur. Atunci necesita internare de urgenta. Spre dimineata , deci duminica, mi-am aplicat terapia salvatoare care pentru mine a tinut si la Iasi, dar si acum. Apa fiarta , racita, dar inca calduta, bauta in cantitate mare. Apoi a fost rugaciunea continua zisa “a inimii”. O stiu de mult, o spun de fiecare data, intarita si prin vizionarea filmului rusesc capodopera- “Ostrovul”. Spusa continuu. La fel de brusc durerea a cedat. Apoi am simtit tenesmele(mancarimea) uretrei. Nu-mi venea sa cred. Atat de repede sa ajunga in uretra!? Stiam ca v-a iesi! A iesit, marisoara (5 mm.), tot uratica. Am scapat de spital, de spitalul militar.  Senzatia dupa eliminare este de exceptie. Afli inca o data ce inseamna sa nu te doara nimic, afli cat de putin pretuim starea de normalitate. Mai afli ceva, puterea lui Dumnezeu, care inca te asculta!
Avi BOBOC <avi_boboc@yahoo.com>